Menu

We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

Blog

BEBEK VE ÇOCUKLARDA SPORUN ÖNEMİ

Bebeklik ve çocukluk çağı geniş bir zaman dilimi; en hızlı gelişim süreci ise o-1 yaş  bebeklik  zamanı, doğum sonrası  ilk 6 ay beyni başta olmak üzere birçok organın  büyüme ve gelişimini karşılamak üzere bebeklerin kalp atış hızı ve solunum sayısı biz yetişkinlerden daha  fazladır. Büyüme bebeğin organizmasındaki hücre sayılarının ve hücrelerin artarak vücut ağırlığının artması ile, gelişme ise  hücre ve dokuların yapısında ortaya çıkan değişimlerle işlev kazanabilme durumudur. Büyüme ve gelişme genetik olmakla birlikte; çevre, cinsiyet, beslenme, sosyo-ekonomik ortam, geçirilen hastalıklar, psikolojik ortam gibi faktörlerin de etkisi vardır. Yapılan çalışmalar fiziksel aktivitenin bebeklik ve çocukluk çağından itibaren, genetik olan büyüme ve gelişme üzerinde olumlu etkiler sağladığını göstermektedir.

Aslında  kadim zamanlardan gelen ve ülkemizde de bebeklere doğumun 40. gününden itibaren, halk arasında “ölçme” adıyla yapılan bazı kol ve bacak hareketleri  harika bir “bebek egzersizi” uygulamasıdır. Ben de kurslarımda benzer egzersizlerin uygulamalarını anne ve baba adaylarına önermekteyim; özellikle asimetrik uygulamaların bebeğin sağ ve sol beyin lobunu eşit uyarması sebebi ile ne kadar faydalı olduğunu da vurgulamaktayım. Bu aktivite uygulamalarında en önemli kural ise süreklilik gerektirmesidir. Yani uygulamaya başladığınızda bu uygulama zamanlarının düzenini bozmadan yaptığınızda sağladığı faydayı görebilirsiniz. Laf olsun, bir deneyelim, günü geçirelim  diye arada bir yaptığınızda ise sadece o güne bir değişiklik getirmiş olabilirsiniz. Her çocuğun egzersize ihtiyacı vardır, spor sayesinde  fiziksel ve psikolojik değişim dönemlerini en  rahat şekilde   yaşayabilirler. Çocukluk çağı geniş bir zaman dilimidir ve her çocuğun gelişim, büyüme  çizgisi farklıdır. Aynı yaştaki çocukların fiziksel, yetenek ve olgunlukları da çok farklıdır. Tüm bunlar göz önünde bulundurularak uygulanması gereken aktivite programı planlanmalıdır. Böylece beklenti ve hedefler çocuğun gelişme düzeyine uygun olacaktır. Bu dönemde denge ile ilgili gelişimleri de devam etmektedir. Hareketli nesneleri izlemekteki dikkatleri kısa sürelidir. Kopya ederek öğrenirler, uzun süreli aktiviteler onlar için uygun değildir. Değişik eğlenceli oyun aktiviteleri yaptırılabilir. Oyun alanında, kırda; koşma, sallanma, yürüme, yuvarlanma aktiviteleri yapabilirler. Gözetim altında iken su oyunları, pedagojik olarak yetkin eğitmenlerce verilebilecek jimnastik ve dans öğretileri yaptırılabilir.

5 – 7 yaş döneminde ise bireysel aktiviteler önem kazanmaktadır. Dikkat süresi daha uzamıştır ama bir çok  detayı hatırlamakta başarısızdır karar verme konusunda da zorlanır. Fiziksel gelişim, büyüme ve motor yetenek gelişimi için çeşitli aktiviteler önerilmektedir. Dikkat edilmesi gereken bu aktivitelerin uzun süreli olmaması ve çocuğun ara ara dinlendirilmesidir. 6 yaştan sonra çocukların motor yetenekleri ve güvenlik algılamaları arttiğı için takım sporlarına katılabilirler. Onları motive etmek için hareketlerinden övgü ile söz edilmelidir.

My Gym özel programı ve ekibi ile bebeklik ve çocukluk döneminde sağlıklı ve uygun  bir aktivite programı sayesinde bu boşluğu dolduracak hizmeti vermektedir.

Çocukluk döneminde fiziksel aktivite yapmanın olumlu etkilerini şöyle sıralayacak olursak;

  • Büyüme ve gelişme daha iyi olur.
  • Vücut sağlığını olumlu etkiler.
  • İlerde oluşacak hastalık risklerini azaltma ve aktif bir yaşam biçmini benimsemesi.
  • Aşırı kilo alımının önlenmesi.
  • Kemik  yoğunluğunun arttırılmasını sağlar.
  • Fiziksel yeteneklerini arttırır.
  • Vücudunun hareket kabiliyetinin anlaşılıp değerlendirilmesini sağlar.
  • Kişisel, sosyal ve entelektüel gelişimine katkı sağlar.
  • Yaratıcı, doğal yeteneklerini  ve kendine olan güven duygusunu yükseltir.
  • Stresle baş edebilme becerisini geliştirir.
  • Ruhsal iyilik ve gelişim sağlar.

Ayşe Öner

Leave a Reply

Your email address will not be published.
*

  • Son Yazılar

    58 post